Кабінет фізінструктора

Дорошенко Василь Васильович

Освіта: Черкаський ДПІ, 1985 рік;

Місце роботи: ЗДО (ясла-садок) “Дніпряночка” с.Червона Слобода;

Спеціальність:вчитель фізичної культури;

Посада: інструктор з фізичної культури;

Кваліфікація:  спеціаліст вищої категорії, вихователь – методист;

Загальний педагогічний стаж: 35 років;

Педагогічне кредо: “Цінувати життя, бути бадьорим та здоровим і досягати успіху”.

 

Консультація “Дихальні вправи для дошкільнят”

Впровадження нових технологій призвело до погіршеного розвитку дошкільнят, а також до погіршення показників успішності дітей різних вікових груп. Їх увага спрямована на відеоігри або мультики. В сучасній педагогіці зараз немає програм, здатних протидіяти цьому, тому максимальний упор краще робити на фізичні вправи. І якщо вести вихованців дитсадка на турнік або бруси вкрай нерозумно, то дихальна гімнастика здатна в цьому випадку стати справжнім спасінням.

Неврологи стверджують, що використання в житті дітей таких гаджетів, як смартфони, планшети і комп’ютери, негативно позначається на їх психоемоційному розвитку. Часті ігри гальмують мовні центри головного мозку, викликаючи найрізноманітніші проблеми зі здоров’ям, починаючи від затримки мовного розвитку і невміння формулювати думку, і закінчуючи серйозними проблемами неврологічного характеру.

Доцільність з точки зору педагогіки повністю виправдана хорошими результатами. Причому застосування дихальної гімнастики не вимагає додаткових грошових витрат. Навіть фахівців залучати не потрібно. Все, що необхідно від викладачів або батьків, це наявність часу на вивчення програми, провітрювання і вміння концентрувати увагу дітей. Ці речі доступні без будь-яких ускладнень.

Дихальна гімнастика рекомендована для дорослих і дітей, тому можна сміливо привертати до неї увагу дітей, адже їм потрібно брати приклад, а це безпосередньо є позитивним впливом, особливо коли мова йде про непосидющих дітей.

На думку медичних фахівців вправи дихальної гімнастики можна поєднувати з безліччю найпростіших дій, таких як ходьба, біг і плавання. При цьому у дітей спостерігається відновлення працездатності органів після перенесення важких захворювань. А регулярні заняття служать профілактикою захворювань, що доступна навіть малозабезпеченим сім’ям.

Також не можна забувати про такі переваги дихальної гімнастики:

– проведення занять не вимагає якихось особливих умов і наявності спортивного інвентарю;
– вже на першій стадії об’єм легенів значно збільшується;
– відбувається насичення всіх органів киснем в необхідній кількості;
– тренування м’язів грудної клітини допомагає в майбутніх спортивних заняттях;
– імунітет активізується, що приводить в дію захисні механізми організму;
– відбувається зниження артеріального тиску та зміцнення стінок судин.

Досягнення навіть одного показника з перелічених призведе до значних результатів, а ефективна допомога в лікуванні величезного переліку захворювань, якщо організм забезпечується киснем, буде відчутна в процесі самого лікування. При мінімально коротких заняттях тривалістю 10 хвилин на чистому повітрі або при відкритому вікні дорослим і дітям забезпечується чудовий настрій і приплив енергії. Наступні зміни у внутрішніх органах стануть приємним сюрпризом.

Будь-які хронічні захворювання або наявність цукрового діабету стануть менше впливати на життя дітей. Якщо спостерігаються проблеми з серцево-судинною системою або з роботою нервової системи, дихальна гімнастика принесе свої плоди через один-два тижні. Організм буде менше втомлюватися, а всі процеси всередині нього отримують додатковий стимул до розвитку. Не буде жодного стресу або інших факторів, що можуть негативно впливати на дітей.

Користь від виконання таких вправ в деякій степені може також сприятливо вплинути на формування постави у дітей. Виконуючи дихальну гімнастику, діти будуть тягнутись вгору і краще рости. Це забезпечить оптимальний фізичний розвиток і подальшу нормалізацію роботи всього тіла.

По-перше, необхідно підготувати приміщення. Якщо воно захаращене, потрібно прибрати всі предмети і непотрібні меблі. По-друге, слід здійснити прибирання приміщення. Не повинно бути пилу, бруду, цвілі та грибкових утворень. Наступний крок спрямований на дезінфекцію і провітрювання. Замість хлорки краще використовувати більш щадні речовини, тим більше, коли почнеться провітрювання холодним повітрям після збирання. Якщо якісь бактерії й виживуть, то низька температура доб’є їх остаточно. По-третє, приміщення не повинно бути занадто холодним. Після попередніх дій його буде потрібно прогріти до необхідного мінімуму і додати ще 5 – 6 градусів, адже вправи проводяться при відкритій кватирці. Це означає, що діти будуть дихати свіжим повітрям. Виключити ймовірність захворювань для вчителів та батьків має бути найважливішим фактором.

Подальші дії потрібно проходити в певній послідовності. Кожне заняття краще проводити на голодний шлунок. Найкраще використати час перед прийомом їжі. Підготовчих вправ не потрібно. Діти розставляються по всій кімнаті так, щоб вони могли стояти в повному комфорті. На одну дитину повинен припадати приблизно 1 квадратний метр площі. Подальші дії проводяться залежно від обраної програми або конкретних вправ. Їх дуже багато і деякі можна проводити навіть у вигляді пісень.

 

“Користь фізичних вправ для організму людини”

Ми живемо у світі, насиченому інформацією. Щодня ми отримуємо її з різноманітних джерел і сприймаємо стільки нового, що навіть не помічаємо цього. Тому доволі характерним станом більшості сучасних людей є відчуття  перевантаженості і втоми. Особливо це стосується студентів, аспірантів і  викладачів, які мають доступ до необмеженої мережі знань, думок та поглядів.

У таких умовах у забезпеченні високого рівня здоров’я, збільшенні тривалості життя, збереженні працездатності людини зростає роль фізичних вправ. Даючи собі фізичні навантаження, ви забезпечуєте  свою продуктивність, фундамент для великих звершень, а також якість життя. Це є складовою успішності кожної людини незалежно від напряму роботи.

Серед існуючих форм самостійних занять фізичними вправами розглянемо такі.

Ранкова гігієнічна зарядка. Вона насамперед підвищує тонус організму. У комплекс ранкової гігієнічної гімнастики варто включати вправи для всіх груп м’язів, вправи на гнучкість і дихальні вправи. Не рекомендується виконувати вправи статичного характеру, зі значними обтяженнями, на витривалість. Можна включати вправи зі скакалкою, гумовим джгутом, з м’ячем. При складанні комплексів зарядки і їхньому виконанні рекомендується фізіологічне навантаження на організм підвищувати поступово,  максимум у середині й у другій половині комплексу. До кінця виконання комплексу вправ навантаження знижується, і організм приводиться в порівняно спокійний стан.

Вправи протягом дня. Виконуються в перервах між навчальними або самостійними заняттями. Такі вправи попереджають втому, сприяють підтримці високої працездатності на тривалий час без перенапруження.                  

Самостійні тренувальні заняття можна проводити індивідуально або в групі з 3-5 осіб і більше. Групове тренування більш ефективне, ніж індивідуальне. Займатися рекомендується 2-7 разів на тиждень по 1-1,5 години.  

Проте організм жінки має анатомо-фізіологічні особливості, які необхідно враховувати при проведенні самостійних занять, фізичних вправ або спортивних тренувань. На відміну від чоловічого, жіночий організм характеризується менш міцною будовою кісток, меншим загальним розвитком мускулатури тіла, більш широким тазовим поясом і могутнішою мускулатурою тазового дна. Низка характерних для організму дівчини (жінки) особливостей є й у діяльності серцево-судинної, дихальної, нервової й інших систем. Саме тому дівчатам та жінкам при заняттях фізичною культурою варто особливу увагу приділяти  лікарському контролю і самоконтролю.

Необхідно передусім спостерігати за впливом навчальних і самостійних занять, тренувань, змагань на овуляційно-менструальний цикл і характер його зміни.

За своїм фізичним станом і характером функціональних зрушень у різні фази овуляційно-менструального циклу дівчата й жінки діляться на чотири групи:

1-ша група – особи з гарним фізичним станом і самопочуттям, високою працездатністю в усі фази циклу.

2-га група – певна кількість осіб, у яких у період менструації спостерігається деяка слабкість, млявість, сонливість, знижена працездатність.

3-тя група – невелика кількість осіб з неспокійним сном і підвищеною дратівливістю під час менструації, болями внизу живота і у попереку.

4-та група –  дуже незначна кількість осіб з явищами загальної інтоксикації.

Особливості жіночого організму повинні суворо враховуватись при організації тренувальних занять і виборі методики їхнього проведення.

Фітнес-програми як форми рухової активності, спеціально організованої у рамках групових або індивідуальних занять, можуть мати на меті як зниження ризику розвитку захворювань, досягнення й підтримку певного рівня фізичного стану, так і цілі, пов’язані з розвитком здібностей до вирішення рухових і спортивних завдань на високому рівні.

У наступному номері газети ми запропонуємо комплекс ранково-гігієнічної зарядки, який не потребує багато місця для його виконання і спортивного обладнання.

День здоров’я

  

  

  

 

  

  

  

 

Заняття “В ігри ми граємо, здоров’я зберігаємо”

Мета:

  1. Вправляти у виконанні комплексу загально – розвиваючих вправ із м’ячиками.
  2. Координувати рухи під час виконання вправ з різних вихідних положень.
  3. Узгоджувати дихання та регулювати його у відповідності з рухами, що виконуються.

     4. Удосконалювати навички стрибати у довжину з місця.

  1. Вчити правильно виконувати пролізання в тунель та під дугами.
  2. Вправляти у різновидах ходьби та бігу.
  3. Розвивати спритність, силу, витривалість, вміння орієнтуватися в просторі, бажання виконувати рухові дії правильно.
  4. Формувати вміння дотримуватися правил безпечної поведінки.
  5. Покращувати здоров’я дітей, використовуючи різноманітні прийоми.
  6. Корегувати емоційний стан дитини.
  7. Викликати позитивні емоції та бажання займатися спортом.

Обладнання:

спортивний мат, гімнастична лава, м’ячики маленькі, тунель, канат, гімнастичні дуги, обручі.

Місце проведення: спортивна зала.

Хід заняття.

Вступна частина. (2 хв)

  1. Шикування в шеренгу.
  2. Рівняння.

     3. Повідомлення змісту заняття.

Інструктор з фізкультури:

Діти, сьогодні я пропоную вам подорож країною Здоров’я. Там нас чекатимуть різні перешкоди. Тому на сьогоднішньому занятті ми будемо вдосконалювати такі навички: підтягування по гімнастичній лаві, стрибки у довжину з місця, стрибки на двох ногах в обруч, пролізання в тунель та під дугами.

Підготовча частина. (6 хв)

Розминка. (З хв)

№ п/п Зміст роботи Дозування Методичні

вказівки

і Шикування дітей.

Повороти в сторони, кругом.

30-40с. Дотримуватись чіткого виконання команд.
2 Ходьба чітким кроком. 10-15с. Руки випрямлені, прогнутись в спині.
3 Ходьба на носках. 15с. Руки вгору, прогнутись в спині.
4 Ходьба на п’ятах. 20с. Руки за голову.
5 Ходьба на зовнішній стороні стопи. 20с. Руки в боки.
6 Ходьба широким кроком 15с. Чітка координація рук і ніг, спину тримати рівно.
/ Біг на носках. 15-20с. Дотримуватись дистанції
8 Ходьба з перешикуванням в колону по 3. 1 ОС. Дотримуватись чіткого виконання команд.

Комплекс загальнорозвиваючих вправ з маленькими м ’ячиками. (З хв)

1 «Піднімання, опускання рук»

В.п.-о.с.

6.                 руки вперед

7.                 руки вгору

8.                 руки в сторони

9.                 в.п.

4-6р. Руки тримати випрямленими.
2 «Відведення ноги назад»

В.п.-о.с.

12.            підняти руки з м’ячами вгору, ліва нога назад на носок.

13.            в.п. з правої ноги.

4-6р. Руки випрямлені, прогнутись в спині.
о

3

«Оберти руками»

В.п,- руки до плечей

1-4 кругові оберти вперед

5-8 кругові оберти назад

4-6р. Руки прижаті до плечей, пряма спина.
4 «Нахили тулуба»

В.п. ноги нарізно, руки но поясі

1-                нахил тулуба вправо

2-                в.п.

3-                нахил тулуба вліво

4 -в.п.

4-6р. В наклоні коліна не гнути.
5 «Присідання»

В.п.- о.с.

1-                присісти, руки вперед

2-                в.п.

4-6р. Під час присідання тримати спину прямо.
6 «Стрибки»

В.п.-о.с.

1-                підскоки ноги нарізно, руки в сторони

2-                в.п.

4-6р. Стрибки виконувати на носках.

Перешикування в колону по одному за ведучим, складаючи м’ячики в кошик.

  1. Вихід до зали.
  2. Перешикування в колону по 3 з м’ячами.
  3. ЗРВ

-руки вперед

-руки вгору

-те саме

     В.П. – о.с

1-руки в гору, права нога назад

2-з лівої ноги

В.П. – ноги разом руки вперед

1-2- поворот в ліво

3-4-поворот в право

В.П. – ноги нарізно, руки вгору

1-нахил вперед

2-В.П.

В.П. – О.С. – руки до грудей

1-присідання – руки з м’ячем вперед

2-В.П.

3-4-те саме

В.П. – О.С. – м’яч між ноги

1-стрибки на двох ногах

  1. Перешикування в колону по одному з складанням м’ячів
  2. Перешикування в дві колони

Естафети:

1.Біг між фішками змійкою.

  1. «Павучки», «Мавпочки».

3.Проїхати по лаві та перестрибування тримаючись руками за лаву.

4.Перекотитися через голову – пролізти під дугою.

5.Перехід по лаві руки в сторони. Пролізання під лавою.

6.»Стрибунці»

Гра «Плетінь»

Вихід із зали.