Група “Яблунька”

ГРУПА «ЯБЛУНЬКА»

ДЕВІЗ ГРУПИ:

«Група «Яблунька» у нас

Ну, звичайно, вищий клас!

Навкруги одні лиш друзі,

Ми, мов, ягідки у лузі!

Енергійні і завзяті,

Кожний день тут, як на святі!

Тобто все у нас гаразд –

Ласкаво просимо до нас!»

 

ПРАЦІВНИКИ ГРУПИ

 

  ДЯДІЙ ГАЛИНА МИКОЛАЇВНА

   ПОСАДА: вихователь        

   ОСВІТА: неповна вища, Красноградський коледж

   Харківського ДПУ

   СПЕЦІАЛЬНІСТЬ: «Початкове виховання»

   КВАЛІФІКАЦІЯ: спеціаліст, 11 тарифний розряд

   ЗАГАЛЬНИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ СТАЖ:10 років

 

 

 

 

   

   

    БІЛИК ТЕТЯНА АНАТОЛІЇВНА

     ПОСАДА: вихователь

     ОСВІТА: повна вища, Черкаський ДПІ, 1990 рік;

     Переяслав – Хмельницький ДПУ, 2012 рік

     СПЕЦІАЛЬНІСТЬ: вихователь дітей дошкільного віку,

     організатор дошкільного виховання

     КВАЛІФІКАЦІЯ: спеціаліст вищої категорії, звання     «вихователь-методист»

    ЗАГАЛЬНИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ СТАЖ: 30 років

 

 

 

 ДОРОШЕНКО ВАСИЛЬ ВАСИЛЬОВИЧ                                       

 ПОСАДА: інструктор з фізкультури    

 ОСВІТА: повна вища, Черкаський ДПІ

 СПЕЦІАЛЬНІСТЬ: вчитель фізкультури    

 КВАЛІФІКАЦІЯ: спеціаліст вищої категорії, звання «вихователь-методист»

 ЗАГАЛЬНИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ СТАЖ: 36 років

 

 

 

 

МАТЮХА БОГДАНА ЮРІЇВНА                                                

ОСВІТА: неповна вища, Черкаський ДУ

ПОСАДА: асистент вихователя   

ЗАГАЛЬНИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ СТАЖ: 07 міс.

 

 

 

 

 

 

 

Педагогічне кредо вихователів:

«Найвище мистецтво вихователя – розбудити радість у творчості і знаннях»

                          

      ПАВЛІЧЕНКО ВІРА ДМИТРІВНА

        ПОСАДА: помічник вихователя

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Група «Яблунька» – різновікова інклюзивна.
  • В групі виховується 15 дітей 5-го та 6-го року життя.
  • Освітня робота здійснюється під час занять , індивідуальної та індивідуально-групової роботи, бесід, прогулянок.
  • Під час роботи групи користуємось освітньою програмою для дітей від 2 до 7 років «Дитина».

  

Реалізуємо такі завдання «Базового  компонента дошкільної освіти»:

  1. Збереження та зміцнення фізичного і психологічного здоров’я.
  2. Освітні завдання, розвиток знань, умінь, навичок.
  3. Формування морально-етичних норм.
  4. Сприяти всебічному розвитку дитини, як особистості.

ОСОБЛИВОСТІ ПСИХІЧНОГО РОЗВИТКУ

ДІТЕЙ 5-6 РОКІВ ЖИТТЯ

У віці 5-6 років ваша дитина вже майже доросла — через рік вона піде до школи! На шостому році життя в дітей формуються такі почуття: інтелектуальні (допитливість, цікавість, подив, почуття гумору); естетичні (почуття прекрасного, героїчного); моральні (почуття гордості, сорому, дружби).

 Сьогодні ми розглянемо, які зміни відбуваються в розвитку та характері дитини цього віку та на що батькам слід звернути увагу. У дітей цього віку дуже швидко розвивається пізнавальна активність. Діти стають ще допитливішими, дуже багато питань ставлять батькам і чекають правдивих, чесних, точних, відвертих відповідей. Вони мають вже певний багаж знань, тому дуже хочуть, щоб дорослі їх вислухали. Розмови з дітьми та відповіді на їхні запитання збагачують дитячий світогляд. У віці 5-6 років сприймання у дітей доволі активне (цілеспрямоване, осмислене, аналітичне).

Увага стає стійкою. Запам’ятовування вже цілеспрямоване, свідоме. Образна пам’ять являється чи не головним видом пам’яті в цьому віці.м У цьому віці стрімко розвивається смислова пам’ять. Її ефективність залежить від правильного розуміння інформації, що дається для запам’ятовування. Досвідчені педагоги під час занять обов’язково заохочують дітей повторювати, римувати; пропонують дітям встановлювати причинно-наслідкові зв’язки та мислити образно. Ці засоби є найкращими для розвитку пам’яті дітей цього віку. Дитина починає створювати власні образи та керувати ними. Таким чином, діти здатні вигадувати цікаві історії, оповідання; складати вигадані ними конструкції не звертаючись до зразка.
          Мислення дітей 5-6 років — наочно-образне, з елементами словесно-логічного, вже формується й образно-схематичне. Починає розвиватися й категоріальне мислення, встановлюються зв’язки між поняттями «причина-наслідок». Діти старшого дошкільного віку можуть виконувати завдання на передбачення. Розвивається функція мислення символами, що є підґрунтям для створення різних моделей предметів.

Зростає й розумова активність дітей. На заняттях з математики вихователі груп старшого дошкільного віку вчать майбутніх першокласників логічно мислити, розв’язувати нескладні задачі усно (в думці). Крім того, вчать дітей розмірковувати, робити аналіз і невеликий коментар. Дитина починає робити описові розповіді, опираючись на сюжет, що намальований на картинці. Самостійно переказує нею почуте.

 

ПОРАДИ БАТЬКАМ

Батьки для дітей 5-6 річного віку є прикладом для наслідування. Тому задумайтесь — який приклад ви подаєте в тій чи іншій ситуації.
• Дуже важливими моментами в житті дитини цього віку є час, проведений спільно з батьками. Відвідавши разом із батьками зоопарк, цирк, кінотеатр, навіть проста прогулянка на свіжому повітрі здатні залишити яскраві враження в дитини.
• Спілкування з дітьми дуже необхідні для подальшого становлення особистості. Спостерігаючи за поведінкою батьків у соціумі, дитина швидше починає орієнтуватися в навколишньому середовищі.
• У цьому віці діти дуже часто починають робити те, що їм хочеться, а не те, що сказали робити батьки, тому що вважають себе вже «дорослими». У такому випадку батьки повинні діяти згідно з ситуацією. Тут потрібно чітко розуміти: дитина маніпулює чи намагається соціалізуватися та виокремити свою індивідуальність.
• Важливо встановити довірливі стосунки між дітьми та батьками. Грубою помилкою батьків являється принизливе ставлення до дитини, фрази на кшталт: «Ти ще малий, тому не лізь у дорослі справи. Знай своє місце». Знаходьте «золоту середину» в спілкуванні, надавайте можливість дитині бути самостійною, але потрібно це робити в міру дозволеного.
• У 5-6 років дитина ще дуже залежить від батьків, тому головною умовою подальших довірчих стосунків між дітьми та батьками — ваша любов до них. Потрібно, щоб дитина постійно знаходилась у відчутті щастя. Тоді в неї ніколи не з’явиться комплекс самотності.
І найголовніше — щоб дитина була щасливою та відчувала, що її люблять, 10 разів на день обіймайте її та дайте відчути, як ви сильно її любите. Це є найголовнішою умовою виховання та подальших гарних і довірливих стосунків із дитиною, дасть можливість їй не замкнутися в собі!
Також у цьому віці варто вже подумати про підготовку дитини до школи.

 

Консультація для батьків

«Ознайомлення дітей з природою»

Вчіть дітей помічати стан погоди. Восени йде дощ, холодно, вітер, вітер хитає  дерева, зриває листя, і вони падають, кружляючи в повітрі; восени на землі багато листя – жовтих, червоних.

Звертайте увагу дітей на те, що люди стали тепліше одягатися, ходять у гумових чоботях, під парасолями. Спостереження за змінами погоди можна пов’язати з іграми. Наприклад, граючи з вертушками, діти помічають, що коли вітер, – вертушки крутяться. Малюки з цікавістю збирають листя, грають з ними, складають букети.

 Під час прогулянки можна провести навчальні ігри: запропонуйте дитині знайти листя однаковою з зразком забарвлення та величини; розкласти листя однакового кольору по висхідній і спадної величиною; знайти найбільший і найменший лист.

У другий і третій періоди осені звертайте увагу дітей на те, що листя на деревах все менше, почитайте вірші про осінь.

Вчіть розрізняти деякі садові квіти за формою, забарвленням, запахом. Попросіть дитину показати, де квітка, а де листочок, де червоний ( білий, синій) квітка.

 Поспостерігайте або розкажіть про те, як дорослі прибирають урожай овочів.

 Знайомте дітей з зими під час ігор, посильного праці і спостережень. Ознайомлення з найбільш характерними ознаками зимового сезону здійснюйте щодня під час прогулянок. Чим змістовнішим і цікавішим будуть організовані прогулянки, тим яскравішими будуть враження дітей про зиму. Під час прогулянки залучайте їх увагу до стану неживої природи, вчить помічати погоду.

Короткочасні спостереження малюків за тим, як падає сніг, треба пов’язати з їх активною діяльністю, прослуховуванням віршів. Вийшовши на прогулянку, дитина з радістю ловить сніг, непомітно для себе осягає його властивості (білий, холодний, тане). Запропонуйте розглянути сніжинку, що впала на рукав пальто. Щоб відчути, що сніг холодний і від тепла розтає, діти повинні взяти його в руки.

По мірі того, як зима все більше і більше вступає у свої права, фіксуйте увагу дітей на те, як під час снігопаду він повільно, пластівцями опускається на землю, як швидко все навколо змінюється.

Посилити емоційно-позитивне ставлення дітей до цього явища допоможе заучування вірша М.Познанской «Сніг іде»

Тихо, тихо сніг іде,

Білий сніг, кошлатий.

Ми розчистимо сніг і лід

У дворі лопатою.

Від хвіртки ми з працею

До будинку стежку проведемо.

Вийде мама на поріг,

Скаже: «Хто б це міг

Провести доріжку до нашого порожку?»

Інші форми художнього слова (загадки, скоромовки) також допомагають малюкам запам’ятати, а потім – точніше і образней розповісти і передати на малюнку те, що вони бачили.

Спостереження зимових явищ в природі повинно чергуватися з іграми, в яких діти активно пізнають властивості снігу, льоду.

Звертайте увагу малюків на роботу двірника: він згрібає сніг, посипає піском тротуар, щоб не падали люди.

Велике задоволення приносять малюкам снігові споруди, навколо яких розгортаються захоплюючі ігри. У теплі дні організуйте ліплення з снігу. Покажіть, як скачати невеликі снігові кулі і зробити з них снігуроньку, як ліпити сніжки і кидати їх вдалину.

В морозний день запропонуйте послухати, як рипить сніг. Можна розглянути сліди кішки або проїхали санок, запропонуйте відгадати, чиї це сліди, простежте, хто куди ходив. Малюкам подобається малювати на снігу, а потім розглядати малюнки один одного.

Малюки дізнаються, що лід гладкий, слизький. Приготуйте кольоровий лід у присутності дітей. Діти з цікавістю спостерігають, як замерзає підфарбована вода, як лід розтає в кімнаті; їх радують гладкі льодинки різної форми і забарвлення, якими можна прикрашати будівлі.

У присутності дітей підгодуйте птахів, поясніть, що взимку птахи особливо потребують турботи людей. З часом малюки самі почнуть приймати безпосередню участь в годівлі птахів. Спостерігайте, як стрибають горобці, клюють крихти, цвірінькають, відлітають при необережному русі людей.

В процесі повсякденних спостережень за неживою природою (настанням тепла, таненням снігу) знайомте дітей з уявленнями про її весняних явищах. Углубляйте знання про те, що навесні сонце гріє сильніше, поступово стає тепло, сніг і лід тануть на сонці, біжать струмки, земля підсихає.

Важливо викликати у дитини цікавість до змін, що відбуваються в природі.                     Звертайте увагу дітей на перші ознаки весни: сонечко яскраво світить і гріє, тане сніг і снігові споруди, з’являються струмочки. Діти пускають човники, спостерігають, в яку сторону вони пливуть, знайомляться з тим, що у воді предмети пливуть за течією, при вітрі вони пливуть швидше. У вітряні дні запропонуйте малюкам пограти з вертушками, сонячні – пускайте зайчиків.

Необхідно спостерігати з дітьми і праця двірника, і прибирання вулиць навесні. Можна залучити малюків до прибирання майданчика: розкидати сніг, мітлою змести його, розчистити доріжки. У весняний період спостерігайте, як на деревах з’являються зелені листочки. Можна запропонує дітям порівняти смереку та березу, нахиліть гілочку дерева, щоб вони могли розглянути листя, помацати, понюхати.

Навесні слід здійснити прогулянку в сад, зверніть увагу малюків на те, що на деревах багато гарних квітів і зелених листя, поясніть, що квіти не треба рвати – на їх місці виростуть яблука, вишні.

Під час прогулянок покажіть з’явилася першу траву, запропонуйте знайти ще місця, де вона виросла, привчайте берегти зелені сходи.

Велику радість доставляють дітям весняні квіти. Малята розглядають кульбаби, визначають, якого вони кольору.

Викликає у малюків інтерес і поява комах. На прогулянці познайомте їх з метеликом, жуками, коником; з особливостями їх зовнішнього вигляду, рухами; діти стежать за польотом метеликів (пурхають), жуків (вони літають і повзають); дізнаються, що стрибає коник. Всі проводите спостереження в природних умовах – на природі.

Влітку можливості для ознайомлення дітей з природою значно розширюються. Гуляючи з дітьми звертайте увагу на стан погоди, врахуйте дбайливого ставлення до рослин. Розглядаючи квіти, діти помічають, що всі вони різні. Поступово знайомте дітей з назвами деяких кольорів (ромашка, жовтець, дзвіночок), запропонуйте уважно розглянути їх, знайти листя, квітки; порівняйте різні квіти за забарвленням, розмірами квітів, листя. Вчіть дітей складати букети.

 

Консультація для батьків 

«Екологічне виховання дошкільників»

Людина стала людиною, коли почула

Шепіт листя і пісню коника,

Дзюрчання весняного струмка і дзвін

Срібних струмочків у бездомному літньому небі…

В.О.Сухомлинський

Серед актуальних завдань, які розв’язують сьогодні дошкільні навчальні заклади, важливе місце належить екологічному вихованню. Природа своїм розмаїттям , барвами і динамічністю процесів привертає увагу людей змалку, збагачує їх мислення , є джерелом радісних переживань. Для дошкільників вона виступає основним елементом формування інтересів і позитивного ставлення до навколишнього світу. Сприймання природи збагачує мову, емоційну сферу, благодійно впливає на духовний світ малят та їх фізичний розвиток. Екологічні зміни на планеті спонукають сьогодні людей все глибше занурюватись в суть проблеми екологічного виховання та робити все необхідне для ії вирішення . Екологічне виховання дітей – нова галузь дошкільної педагогіки, теоретичний та практичний розвиток якої здійснюється на сучасному етапі.

Екологічне виховання підростаючого покоління є проблемою глобальною, вимагає практичного вирішення адаптованих завдань, покликана прищепити дітям відчуття різноманітності форм, фарб, звуків у природі, прищепити дітям потребу не лише милуватися а й пізнавати, спостерігати, встановлювати зв’язки між явищами природи, робити відкриття. Екологічне виховання покликане значно посилити пізнавальні можливості дітей через формування у них стійкого інтересу до навколишнього світу.

Наш обов’язок відновити природу доки не пізно, тому з основних напрямків навчально – виховної роботи в дошкільних навчальних закладах є формування та розвиток екологічного мислення, самосвідомості, екологічної культури нового покоління – покоління XXI століття.

Основною формою роботи з екологічного виховання дітей – є заняття. На занятті діти отримують нові знання та уточнюють і закріплюють набуті раніше. Основне це засвоєння дітьми програмового матеріалу. Для цього вихователь використовує різноманітні методи – спостереження природних об’єктів, праці дорослих, дидактичні ігри, робота з картинами, читання художніх творів, бесіди. Метод проекту ґрунтується на дитячих потребах, інтересах, відкриває великі можливості для формування власного життєвого досвіду дитини у процесі взаємодії з навколишнім світом.

  ЗРАЗКИ ПРОЕКТНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ:

І ПРОЕКТ « ПРИКРАСЬ ДОВКІЛЛЯ». Спрямований на те, щоб подбати про чистоту та затишок не лише оселі , а й довкілля.Під впливом приємних вражень від своїх досягнень діти разом з вихователем доходять висновку – треба підтримувати чистоту в природі.

ПРОЕКТ ” КНИГА СКАРГ І ПРОПОЗИЦІЙ». Мета проекту – зібрати в книгу «скарги”, які надходять від тварин та рослин, що оточують дітей.

ПРОЕКТ «ДАРУЄМО РАДІСТЬ». Мета проекту – порадувати тих, хто нас оточує: погодувати пташок, збудувати шпаківню.

ПРОЕКТ «БЕРЕЖИМО ВОДУ». Мета проекту – навчити дітей економно використовувати воду, не забруднювати озера, ставки.

ПРОЕКТ «КОЛЕКЦІЯ ТВАРИН». Мета – збирання фотокарток, листівок з зображенням тварин та створення колекції. Підготувати дітей екскурсоводів , які розповідають цікаві історії про тварин , читають вірші.

ПРОЕКТ «ПРОГНОЗ ПОГОДИ». Мета проекту – діти збирають народні прикмети, за якими завбачають природу:

Театр природи (явища та стихії природи );

 Екологічними стежинами ( луг, ліс, сад, озеро ).

 Екологічні спостереження дають дітям можливість спілкуватися з живим об’єктом, розглянути його, отримати знання, показати взаємозв’язок, що існує в природі, закласти основи для появи у дітей емоційно – позитивного турботливого ставлення до даного об’єкту чи явища.

 Наступною формою роботи є – досліди, вони можуть бути екологічного та природознавчого характеру. Організовуючи цю роботу беремо до уваги важливу умову – нові знання , які дитина отримає, як результат своїх власних відкриттів, які ґрунтуються на знаннях, раніше нею засвоєних.

Екскурсії – це заняття, які здійснюються в природу. Освітньо -виховне значення екскурсій дуже велике, бо вони збільшують інтерес дітей до рідної

Природи, сприяють вихованню почуттів. Велику і цікаву спадщину екскурсій залишив нам В.Сухомлинський, яка до сьогоднішнього часу використовується в роботі з дітьми.

Екологічний тренінг – його мета формування у дітей екологічного чуття. Вправи з екологічного тренінгу проводяться в індивідуальній роботі з дітьми, а також у ході колективних занять.Діти повинні діяти з відомими правилами поведінки в природі.

На сучасному етапі приоритетними завданнями з екологічного виховання дошкільників є :

Створення умов для екологічного виховання дошкільників;здійснення цілісного підходу до оздоровлення дітей засобами природи.

Формувати елементи наукових знань про основні екологічні фактори в розвитку живої природи ( світло, температуру , вологу, грунт, взаємозв’язки та залежності) розвивати вміння класифікувати живу природу на основі безпосереднього сприймання та аналізу зовнішніх ознак. 5. Стимулювати допитливість та інтерес до пізнання природи описами її об’єктів та явищ (народна творчість, прислів’я, загадки).

Аналізуючи вищезазначене, можна зробити висновок, що робота з екологічного виховання повинна бути систематичною, послідовною та направленою на позитивний кінцевий результат. Чим більше знатиме дитина, тим більше хотітиме довідатися ще, тим сильніше розумітиме, як вабить до себе рідна природа. Дорослі повинні виховати дітей так , щоб вони жили в дружбі з природою , щоб жодна істота не зникла назавжди.

 

Консультація для батьків 

«Знайомимо дитину з природою»

Ні для кого не секрет, що любов до природи формуються у дитини з дитинства. А проблема екології в сучасному світі стоїть на першому місці. Тому знайомити їх з навколишнім світом потрібно починати з самого раннього віку.

Природа оточує дитину завжди. Вона дає величезний запас знань, який може стати в нагоді йому в майбутньому. Звичайно, варто відзначити, що дорослий повинен бути для дитини не тільки наставником, а й особистим прикладом. Починати знайомити з природою потрібно в безпосередній для дитини обстановці, щоб це не було для нього стресом: коли ви знаходитесь вдома або на прогулянці. Наприклад: Кішка вмиває лапкою свою мордочку або хлепче молочко. Батьки повинні самі помічати ці важливі для дитини маленькі деталі і показати, як треба спілкуватися з тваринами: приголубити, погодувати, погладити, випадково не образити. Дуже важливим моментом є використання художнього слова при залученні дитини з виділеним об’єктом. Наприклад, маленьких віршів і потішок:

Як у нашої кішки

Біленькі ніжки,

Плямочками спинка,

М’яка шерстинка!

Чорний хвіст пухнастий

З ниткою сріблястою!

Ходить кішка поруч,

Що ж кішці треба?

Няв, мур! У кицьки,

Немає сметанки в мисці!»

Т. Єфімова

У кота на лапках

Кігті цап-царапки.

Спинка вигнута дугою, Розпушений хвіст трубою. Зафиркав він: – Фир, фир, фир!

Я забіяка з забіяк!

По-іншому не хочеться, Виходжу я на полювання. Ви дізнаєтеся тепер, Хто тут самий страшний звір.

У мене на лапках,

Кігті цап-царапки!

Ст. Гвозев

Мама пестить кошеня, віддаючи йому любов, ніжність і це все повторить за вами ваш маленький малюк. Він з ніжність буде поводитися з ним, тому що так показав йому його найрідніша людина на Землі – мама.

Прогулюючись з дитиною парком, зверніть увагу на різноманітність квітів на клумбі і величність дерев. Як приємно відчувати аромат троянди, ніжність і бархатистість його пелюсток, і небезпека шипів. Скільки незрозумілих для малюка нових знань дає їй природа. Скільки незвіданих доріжок піднесе йому світ.

Варто зазначити, що природа чинить величезний вплив на розвиток у дитини психологічних, пізнавальних, мовленнєвих і т.д. особливостей. Вона викликає у дитини багато незабутніх вражень.

При знайомстві з неживою природою, потрібно звернути увагу на те, щоб не давати малюкові ні яких теоретичних узагальнень. Дитина в ранньому віці все одно їх не зрозуміє. Краще дайте дитині можливість насолодитися моментом – скупатися в теплому водоймі або помацати холодну воду у джерелі. Це почуття радості дитина запам’ятає на все життя. Коли ми були маленькими, всі любили експериментувати. Проведіть досліди, але тільки так, щоб це не шкодило природі. Наприклад: «Що плаває, що тоне» або перетворення снігу, льоду у воду.

Дуже добре, якщо ви разом з малюком після отриманих вражень сядете малювати чи ліпити. Разом з ним ви висловите і закріпіть побачене. Він з нетерпінням буде чекати нової зустрічі з природою, здобувати знання, берегти природу, доглядати за нею.

Поступово батьки повинні ускладнювати зміст знань. Увага! Поясніть малюкові правила безпеки при спілкуванні з природою. Обов’язково власного поведінкою і вчинками покажіть дитині, як дбайливо ставитися до представників тваринного світу та об’єктів неживої природи. Бережіть природу! Любіть її! Бажаю успіхів.

 

Консультація для батьків 

«Екологічне виховання дітей у сім’ї»

Екологія – це наука, і виникла вона від слова ейкос – будинок, житло, місце мешкання. Це все живе, що нас оточує, ми дихаємо, чим ми живемо. Їх дошкільної педагогіки з’являлося нове напрям виховання – екологічне виховання.

З перших років життя у дітей формулюється початок екологічної культури. Діти бачать будинку, як мама доглядає за квітами, кішкою або собакою. Вони самі тягнуться до всього живого, їм хочеться погладити тварину і помилуватися красивими квітами.

Підростаючи, діти дізнаються, що кожна істота має свій «будинок», в якому є все для його життя. Екологічне виховання – це і є пізнання живого, що оточує дитину, в своєму середовищі, і наше головне завдання, навчити їх охороняти і берегти те, що вони бачать. Потрібно доступно пояснити дитині, що ламати гілку дерева не можна, особливо взимку. Зверніть увагу дитини на красу, які вони гарні в інеї. Взимку вони сплять і у них тільки ми захисники.

Потрібно коріння вкрити снігом, пояснюючи, що ми допомагаємо їм вижити узимку. Буваючи з дітьми взимку в лісі, зверніть увагу на тишу в лісі, її красу і як добре дихається в лісі.

Навесні природа змінюється, і ми радіємо кожній травинці і новим листочком. Починається робота на дачі і діти допомагають вам нехай зовсім мало, але вони тягнуться до цього, бачачи, як цим займаєтеся ви. У дачних масивів є ліс, ви буваєте там з дітьми. Ми всі тягнемося до природі, щоб відпочити, подихати свіжим повітрям, послухати дзюрчання струмочка. Ми дорослі збираємо квіти, лікарські трави, нарвете лише стільки, скільки вам потрібно, і намагайтеся не рвати з корінням.

Збираючи у лісі гриби і ягоди, беріть тільки ті, які ви знаєте, а інші не чіпайте. Вони потрібні тваринам, вони ними живляться і лікуються. Як, наприклад, гриб мухомор, він такий гарний, помилуйтеся їм, але не чіпайте його, прийде лось і він йому знадобиться для лікування. Щоб гриби не зникали у нашого лісу, не порушуйте грибницю, поясніть дітям, що гриби потрібно зрізати ножем, тут виросте новий гриб.

Діти часто надходять жорстоко з природою і в усьому цьому винні ми дорослі. Не змогли навчити бачити красиве і піклується про те, щоб все, що оточує нас, тільки радувало.

Нагодуй птахів, повісьте годівницю за вікном або на балконі. Дитина сама буде класти туди корм. Хочете порадувати дитину, заведіть йому папужок або щигля, черепаху або хом’ячка. Поясніть і навчіть, як правильно за ними доглядати і дитина буде щасливий. У багатьох дітей є мрія мати друга поруч, це кошеня чи цуценя. І якщо ви завели собі тварину вдома, не викидайте їх на вулицю, коли вони підростуть, вони адже тварини і довіряють людям. Побажання вам виховувати у дітей почуття жалю, вчить бачити красу навколишнього світу і це не пройде даром. Якщо дитина буде дбайливо ставиться до всього і берегти цей «будинок» -ваше виховання не пройде

Даром. Вони будуть уважні не тільки до навколишнього світу, але і до вас дорослим.

      Наприкінці свого повідомлення хочеться запропонувати своє улюблене вірш Ст. Орлова.

«Живий буквар»

Нас у будь-який час року,

Вчить мудра природа

Вчить за календарем

По живому букварем

Птахи вчать співу

Павучок терпінню

Вчить нас бджолиний рій

Трудової дисципліни

Навчає жити у праці

І по справедливості

 

Конспект заняття для дітей 

Тема «І в саду, і на городі»

Мета: Фізичний розвиток:

Учити використовувати свої фізичні дані для спільної роботи з дорослими, виконуючи короткотривалі доручення, дотримуватись основних правил поведінки у природі, емоційно реагувати на дари природи.

Емоційно-ціннісний розвиток:

Розвивати умінні розпізнавати овочі й фрукти, впізнавати рослини найближчого оточення.

Пізнавальний розвиток:

Поглиблювати знання дітей про овочі та фрукти, особливості їх вирощування та способи вживання в їжу.

Мовленнєвий розвиток:

Удосконалювати вміння дітей відповідати на запитання та відгадувати загадки. Збагачувати словниковий запас дітей, розвивати зв’язне мовлення.

Художньо-естетичний розвиток:

Удосконалювати вміння помічати яскраві ознаки пір року, відображаючи їх у своїй художній діяльності.

Креативний розвиток:

Виховувати почуття задоволення від процесу та результату своєї праці.

Матеріал: малюнки із зображенням овочів та фруктів, кошик із площинним зображенням овочів та фруктів, два аркуші ватману з фоновим зображенням саду, городу, чарівна торбинка, лялька-кухарчук.

Хід заняття :

Вихователь. Малята, сьогодні ми поговоримо про ті дари природи, які люди вирощують у садах та на городах. Їх дуже багато і всі ми їх любимо. Як назвати одним словом все те, що росте на городі? Як називаються плоди, що достигають у садках?

Дидактична гра „Городники та садівники”.

Розміщую перед дітьми два аркуші ватману з фоновим зображенням саду та городу, ставлю кошик із зображенням овочів і фруктів. Кожна дитина по черзі підходить до кошика і дістає один плід та розповідає про нього: овоч це чи фрукт, як називається, якого кольору та форми, де він росте. Дитина виставляє плід на відповідний аркуш ватману і відповідно стає „городником” чи „садівником”.

Наприклад, це – помідор. Помідор – це овоч. Він червоного кольору, круглої форми. Помідор вирощують на городі.

Звертаю увагу дітей і пропоную назвати все те, що росте на городі, і все те, що росте у саду.

Фізкультхвилинка:

На городі працювали,

Ріпу, моркву виривали.

І в садочку ми бували –

Груші-яблука зривали.

Гарний урожай зібрали,

Всі раділи, танцювали.

Вихователь збирає малят навколо себе і показує їм ляльку-кухаря.

Вихователь. Прийшла до нас лялечка-Варка,

Вона нині куховарка.

Підкажіть ви їй малята,

Як усе це готувати.

Лялька дуже хоче приготувати щось на обід, але забула, як це зробити. Давайте ми їй допоможемо.

Що треба зробити з овочами і фруктами перед тим, як їх вживати чи готувати?

Навіщо мити овочі і фрукти?

Які овочі слід обов’язково почистити?

Які овочі можна вживати сирими?

Що готують із сирих овочів?

Які овочі можна засолити на зиму?

Які страви можна приготувати із картоплі?

Що можна приготувати із фруктів?

Яке варення можна приготувати із яблук, слив, груш, абрикосів, вишень?

Лялька-Варка дякує дітям за допомогу та пропонує відгадати загадки.

Дидактична гра „Впізнай за смаком”.

Вихователь. Певно, ще ніхто не знає,

Що на вас сюрприз чекає –

Дивовижний, непростий,

Таємничий і смачний.

Дидактична гра „Чарівна торбинка” (овочі та фрукти)

 

Конспект заняття з ОБЖД 

Тема «Подорож до Лісовичка»

Освітні завдання: Закріпити знання дітей про різні природні явища і правила поведінки в разі появи цих явищ. Вчити їх правильному поводженню в екстремальних ситуаціях. Користуватися предметами вжитку і сприяти оперуванню отриманими знаннями у штучно створених умовах. Розвивати пам’ять, мислення, мову, спостережливість. Виховувати у дітей відповідальне і дбайливе ставлення до природи та до власного здоров’я.

Словникова робота: збагачувати словник дітей новими словами: «довкілля», «природні явища», «стихійні лиха».

Методи і прийоми: Словесний – читання віршів. Практичний – ігри. Наочний – розгляд ілюстрацій.

Попередня робота з дітьми: бесіда про природні явища та стихійні лиха, читання художніх творів, вправляння у розв’язуванні проблемних завдань.

Демонстраційний та роздатковий матеріал: малюнки до ігор, рюкзаки та різні предмети, палатка.

Хід заняття:

Вихователь.

У краю лісів й річок має дім Лісовичок.

Він про все у лісі дбає, пильним оком доглядає.

Має друзів він багато, люблять друзі працювати.

Господарство лісу гарне – отже праця їх не марна!

Заходить Лісовичок

Лісовичок.

Ось, малята, ми знову й зустрілися. Я чекав вас, чекав до себе в гості й не дочекався. І вирішив до вас повернутися, щоб дізнатися і перевірити чи не нашкодили ви в лісі, чи не трапилося з вами якогось лиха. А для цього я приготував для вас цікаві ігри і перевірю, чи знаєте ви, як поводити себе в природному середовищі, які явища відбуваються в природі, і які сюрпризи вона може нам приготувати. Пропоную пограти в гру «Так чи не так».

Дидактична гра «Так чи не так»

Лісовичок.

Молодці! Правила поведінки в довкіллі ви добре знаєте. А чи знаєте ви, які явища зустрічаються в ньому і чим вони можуть загрожувати людині. Перевіримо це в грі «Назви природні явища» (пояснити природне явище, чим воно може загрожувати людям?)

Дидактична гра «Назви природні явища»

Вихователь.

Наші діти дуже люблять свій рідний край і бережуть його, роблять все, щоб краса не загинула, щоб наша земля була завжди веселою, квітучою.

Лісовичок.

Дуже радію від того, що ви такі не байдужі до свого краю, любите його всім серцем. І природа вас любитиме і оберігатиме. Бо добрих людей вона чує і розуміє та й не один раз допоможе. А я запрошую вас до лісу!

Вихователь.

Дякуємо тобі, Лісовичок, за запрошення. Але щоб відправитися в похід до лісу, нам треба до нього підготуватися. Куди ми будемо складати речі, які візьмемо із собою?

(відповіді дітей)

Ось у нас є багато різних речей. Ваше завдання: відібрати ті речі, які знадобляться для походу (ліхтарик, сірники, мотузки, запальничка, речі, іграшки, лопатка, рукавички і т.д.)

Дидактична гра «Збери рюкзак».

Діти, уявіть, що ми з вами прийшли до лісу. Раптом все небо вкрили сірі хмари, почалася гроза, загримів грім, виблиснула блискавка. Що ви будете робити в такій ситуації?

(відповіді дітей)

Щоб нам не намокнути під дощем, пропоную розкласти туристичну палатку. Діти з вихователем розкладають палатку)

Тепло та затишно у палатці. Аж хочеться заспівати.

(діти виконують пісню «Картошка»)

А щоб зігрітися після дощику, треба розвести вогонь, який і зігріє, і допоможе їжу приготувати. Хто знає, як безпечно розвести вогонь у лісі та як і чим загасити його перед тим, як іти додому?

(відповіді дітей)

Лісовичок.

Тепер я напевне знаю, що спокійно можу чекати вас у себе в лісі і що ніякого лиха з вами не трапиться.

Вам у походи ходити і мандрувати, мої діти.

Вмійте ж природу любити.

Кожній стеблині радіти.

Оберігайте ж повсюди шлях і стежиночку в гаї.

Все те окрасою буде нашого рідного краю.

  

 

Освітня діяльність

 

     

            

 

Всесвітній день авіації та космонавтики