Група “Малятко”

Група “Малятко”


Зветься група в нас “Малятко”

Тут всі гарні малюки.

Дуже спритні, мов зайчатка,

Всім вам раді залюбки.

 

Вихователі

Валашенко Анна Леонідівна

Освіта:

повна вища, Уманський Державний педагогічний університет ім. П.Тичини

Категорія:

спеціаліст другої категорії

Стаж роботи:

17 років

 

Скринська Наталія Петрівна

Освіта:

“Уманський гуманітарно-педагогічний фаховий коледж ім. Т. Г. Шевченка

Стаж роботи:

16 р

Помічник вихователя

Гончарова Віта Василівна

 

 

У групі виховується 15 дітей 2-го року життя.

  

 

 

Консультації

   

    

 

  

 

    

  

 

    

    

 

    

    

 

    

  

 

    

    

 

    

    

  

 

Цікаві заняття

 

  

 

Збереження та зміцнення здоров’я дітей

    

 

 

Конструктивно-будівельні ігри

      

 

Праця в куточку природи

   

 

Вирощування вітамінів

 

  

  

 

Дидактичні ігри

     

     

 

Сюжетно-рольові ігри

       

 

Художньо – естетичний розвиток

         

Шановні друзі, сьогодні педагоги ЗДО переглянули відкрите заняття групи дітей раннього віку “Малятко”. Вихователь Скринська Н.П. запросила малюків до казки де вони із задоволенням познайомилися з Кицею, погралися з нею у д/ гру “Киця грається”, виконали улюблену пальчикову гімнастику і намалювали для гості малюнок на манній крупі. Дітки весело співали імітаційну пісню-руханку “Сіра киця милася”, а потім будували із камінчиків стежинку до її будиночку, щоб покласти спати і заспівали колискову “Ой лю-люлі-люлі”. На закріплення матеріалу наші 2-річні малята “розповідали” по мнемоквадратами все, що бачили і чули на занятті. Діткам було комфортно, цікаво, пізнавально, тому що вихователь з відповідальністю і любов’ю відноситься до своїх вихованців і своєї роботи. Дякуємо всім працівникам групи.

  

  

 

2023 – 2024 навчальний рік

Консультація для батьків

“Досліджуємо світ разом”

Психологами доведено, що у дітей перших чотирьох років мислення наочно-дійове, саме тому педагогічний процес повинен будуватися на практичних і наочних методах. Важливу роль у цьому відіграє наукова пізнавальна діяльність молодших дошкільників, яка в цей період має форму експериментування. Розвиток особистості залежить від рівня безкорисливої допитливості, від бажання пізнавати нове, підгрунтя якого закладають ще у молодшому дошкільному віці.

З ранніх літ людину оточує безліч предметів. У кожного з цих предметів є свої властивості, вони по різному взаємодіють один з одним.

Предмет, який нічому не може навчити дитину, знайти майже неможливо. Тому для домашніх дослідів підійде майже все, що є в квартирі, у дворі або на дачі. Досліди дають наочне уявлення про властивості предметів чи явищ. Крім цього  малюк отримує практичні навички і знання про техніку безпеки.

 Найпростіші досліди доступні навіть дитині ясельного віку. Сніг сьогодні вологий, тому ми можемо зліпити сніговика. Ти пам’ятаєш, вчора ми його спробували зліпити, але у нас нічого не вийшло. Як ти думаєш, чому? З сухого піску будиночок побудувати не вдасться. А якщо принести води і намочити пісок? Тоді вийде і будиночок, і тунель для машини, і пасочки.

 У молодшому дошкільному віці дитина, як правило, не усвідомлює, що ви проводите досліди. Вона просто чує і бачить цікаві їй речі. Наприклад, якщо маленький кубик поставити на великий, вийде міцна конструкція. Спробуємо великий поставити на маленький. Чому великий кубик не може встояти? Швидше за все, малюк не зможе це пояснити. Але він отримає необхідні йому знання. Не забороняйте дитині дії, які вам здаються помилковими. Головне, щоб вони були безпечними для здоров’я.

Чотирирічним дітям дуже подобаються цілеспрямовані досліди, до яких потрібно спеціально готуватися. Для таких дослідів теж можна використовувати найрізноманітніші предмети. Дитина вже знає їх характерні властивості.

Наприклад, вона знає, що вогонь можна погасити за допомогою води. А який спосіб ще існує? Для цього вам буде потрібна звичайна скляна банка з щільною кришкою, шматок паперу та сірники. Підпаліть шматок паперу та опустіть його в банку Папір горить. А що вийде, якщо накрити банку кришкою? Чому так сталося? Таким чином ви даєте дитині знання про властивості кисню.

 Не залишайте без уваги й побутові досліди. Їх необхідно пояснювати докладно. Ви вже вивчали з дитиною властивості вогню. А яким чином можна ще отримати вогонь, крім сірників і запальнички? Отримати вогонь за допомогою тертя у вас навряд чи вистачить терпіння (але можна спробувати), а якщо взяти збільшувальне скло, особливих складнощів не виникне. Поясніть малюку, що відбувається з променями світла.

Головне – не залишайте без уваги жодного явища. І обов’язково прислухайтеся до дитячих питань: саме вони можуть подати ідею цікавого і яскравого експерименту.

  ПОРАДИ ДЛЯ БАТЬКІВ З РОЗВИТКУ

       ПОШУКОВО-ДОСЛІДНИЦЬКОЇ АКТИВНОСТІ ДІТЕЙ

*Не слід відмахуватись від бажань дитини, навіть якщо вони вам здаються імпульсивними. Адже в основі цих бажань може лежати така найважливіша якість, як допитливість.

*Не можна відмовлятися від спільних дій  та ігор з дитиною — дитина не може розвиватися в обстановці байдужості з боку дорослих.

*Не слід нескінченно вказувати на помилки і недоліки діяльності дитини. Усвідомлення своєї неуспішності приводить до втрати будь-якого інтересу до цього виду діяльності.

*Слід заохочувати цікавість, яка породжує потребу в нових враженнях, допитливість.

*Надавати можливість дитині діяти з різними предметами і матеріалами, заохочувати експериментування з ними, формуючи у дітей мотив, пов’язаний з внутрішніми бажаннями дізнаватися нове, тому що це цікаво і приємно, допомагати їй в цьому своєю участю.

*Якщо у вас виникає необхідність щось заборонити, то обов’язково поясніть, чому ви це забороняєте, і допоможіть визначити, що можна або як можна.

*З раннього дитинства спонукайте малюка доводити почату справу до кінця, емоційно оцінюйте його вольові зусилля і активність. Ваша позитивна оцінка для нього важливіша за все.

*Виявляючи зацікавленість до діяльності дитини, розмовляйте з нею про її наміри, цілі ( це допоможе усвідомити дитині процес діяльності). Розпитайте про результати діяльності , про те, як дитина їх досягла ( так вона набуває вміння формулювати висновки, розмірковуючи і аргументуючи).

2024-2025 навчальний рік

Колективні перегляди

“Український оберіг”

(вихователь Скринська Наталія)

 

  

2025-2026 навчальний рік

Консультація для батьків

«Основи безпеки життєдіяльності дітей під час воєнного стану»

Шановні батьки та інші члени родин наших вихованців!

   На жаль, війна внесла свої корективи у наше життя та поставила під загрозу те, що ми всі так бережно плекали — щасливе дитинство наших вихованців.

Рекомендації для батьків вихованців

  1. Співпрацюйте, спілкуйтеся з педагогічними працівниками ЗДО щодо організації освітнього процесу дітей в дистанційному форматі в умовах війни.
  2. Підтримуйте  зв’язок з вихователями щодо місця перебування та стану здоров’я дитини.
  3. Відстежуйте негативні наслідки пережитих психотравмуючих подій. Вони можуть проявлятися не одразу, тому дорослі, вихователі та батьки, мають постійно стежити за психоемоційним станом дітей, їхнім самопочуттям, виявляти хвилювання, тривоги. Необхідно звертати увагу на збудливість, тривожність, агресивність, заглиблення в себе. Також слід уважно стежити за здоров’ям дітей, зокрема сном, апетитом, настроєм, частотністю вередування, наріканнями на головний біль тощо. Такі показники загального стану здоров’я дітей переважно є об’єктивними показниками втоми, перевантаження, хвилювання, страхів та проявами наслідків психотравми.
  4. Пам’ятайте, що щоденне спілкування та спільне проведення вільного часу з дитиною є запорукою її успішного подальшого майбутнього. Для дітей надзвичайно важливо відчувати повну емоційну присутність батьків. З цією метою можна послуговуватися матеріалами, які розміщені на платформі розвитку дошкільнят НУМО, а також на сайті МОН «Сучасне дошкілля під крилами захисту». 
  5. Допомагайте дитині, якщо в неї щось не виходить, підтримуйте її, будьте терплячими. Пам’ятайте, що педагоги завжди готові до співпраці з питань виховання, розвитку дитини і надання необхідної професійної допомоги, не зволікайте й звертайтеся до них за порадами та рекомендаціями.
  6. Дотримуйтеся режиму дня, звичних ритуалів, що допоможе дитині встановити зв’язок не лише з минулим, а взагалі з життям та безпекою.
  7. Формуйте у дітей навички безпечної поведінки, використовуючи рекомендовані онлайн матеріали та відео, підготовлені МОН, ДУ «Український інститут розвитку освіти», ЮНІСЕФ.

ПРАВИЛА БЕЗПЕКИ ДИТИНИ ПІД ЧАС ЕВАКУАЦІЇ

 Заспокойтеся самі. Чим молодші діти, тим сильніше їхній психоемоційний стан залежить від стану батьків. Тому спочатку знайдіть точку рівноваги для себе. Доступний практично всім спосіб – дихальні  вправи. Треба обійняти самого себе, легенько простукати все тіло долонями, обов’язково потягнутися. Лише після того, як стабілізуєтеся самі, починайте говорити з дитиною: спокійно та не надто голосно. 

 Скажіть слова підтримки. «Ми в порядку. Ми будемо робити  все, що в наших силах», «Я доросла, я знаю, що робити», «Я з тобою». За необхідності повторюйте. 

 Домовтеся  про правила поведінки. У небезпечній ситуації дитина повинна виконувати ваші розпорядження миттєво і без сперечань. 

  • Ваші прохання повинні бути лаконічними та зрозумілими. 
  • Якщо є можливість, завчасно порепетируйте в ігровій формі головні команди: «Стій», «Не торкайся цього», «Віконце», «Іди до мене».
  • Потренуйтеся разом із дитиною виконувати ці команди на швидкість. 

Іграшку-супергероя − з собою!  Попросіть дитину вибрати маленьку іграшку або талісман, який вона зможе покласти в кишеню. Це може бути навіть мушля з відпустки на морі або камінчик з рідного двора. Скажіть,що у хвилини, коли буде страшно чи самотньо, дитина може братии цю іграшку в руки, розмовляти з нею, розповідати їй про свої почуття. 

Прикріпіть до верхнього одягу дитини бейдж з повною інформацією про неї. Імя, прізвище, вік, контактні дані батьків, особливі медичні потреби дитини (якщо такі є), вкажіть групу крові. Окрім  бейджа на одязі, покладіть дитині у кишеню записку та напишіть цю інформацію на її руці стійким маркером або ж наклейте цупкий скотч на одяг. Це варто зробити навіть з дітьми 7-10 років, які у звичайному житті пам’ятають персональні дані. У стані стресу забувати прості речі можуть навіть дорослі, а діти й поготів. 

Сфотографуйте дитину перед тим, як вийти з домуЯкщо дитина загубиться, у вас буде найбільш точна фотографія, за якою люди зможуть швидше впізнати вашу дитину. Окрім цього, добре запам’ятайте (краще – запишіть), як сааме одягнена дитина під час евакуації.  

 Перебувайте у фізичному контакті з дитиною.  Тримайте її за руку або на руках, везіть у візку. Підтримуйте безпосередній контакт весь час, аж допоки поруч не з’явиться інший дорослий, якому ви можете довіряти. Передавайте дитину сторонній людині тільки у крайньому випадку, або якщо це військові або представники рятувальних служб – пам’ятайте, щоіснує небезпека викрадення дитини під час евакуації.
 Домовтеся про місце, де визустрінетеся, якщо загубитесь  (якщо дозволяє вік дитини).

Якщо дитина загубилася. У Міністерстві закордонних справ розробили пам’ятку з порадами, як діяти батькам.  

  • Не панікуйте.Зберіться з думками, щоб діяти чітко.
  • Згадайте, де востаннє бачили дитину. Якщо в дитини є телефон – зателефонуйте.
  • Попросіть когось зі знайомих чи родичів залишатися на місці на випадок, якщо дитина повернеться.
  • Попитайте людей навколо, чи бачили вони дитину, назвіть основні прикмети, за наявності–покажіть  фото дитини, опишіть, у чому вона одягнена.
  • За можливості, дайте оголошення через  гучномовець.
  • Повідомте найближче відділення поліції чи зателефонуйте 102. Якщо дитина загубилась за кордоном, гаряча лінія: 116 000.

Важливий чат-бот: Дитина не самаВін містить покроковий план дій у разі, якщо ваша дитина загубилася або ви знайшли чужу самотню дитину.

Остерігайтесь зловмисників: будьте пильними.  Зараз українським біженцям допомагає вся Європа. Щодня пересічні громадяни з різних країн від щирого серця діляться їжею, одягом, житлом. Та не слід забувати, що ворог може використовувати цю ситуацію, аби вдарити по найціннішому: по дітях. 

ЯК  УБЕРЕГТИ  ДИТИНУ ВІД  МІН ТА ВИБУХІВКИ

Ще у перші дні війни  Національна поліція України  попередила про виявлення на території нашої країни протипіхотних мін, так  званих метеликів. Вони невеликі, пластмасові, бувають яскравого кольору  через це діти можуть сприймати їх за іграшку. Також ворог розкидає реальні дитячі іграшки, смартфони та інші цінні речі, начинені смертельно небезпечною вибухівкою. 

Покажіть дитині фото мін-метеликів  та упевніться в тому, що вона запам’ятала, як вони виглядають. 

Введіть правило: не чіпати  сторонні предмети (особливо якщо вони лежать без нагляду і виглядають покинутими).  Поясніть дітям,  як  важливо бути пильними і не торкатися підозрілих предметів або покинутих іграшок, телефонів, побутових речей тощо. Домовтеся з дитиною: у разі, якщо вона помітить щось підозріле,  вона має негайно повідомити про це  вам або комусь з інших дорослих. Поясніть їй, що ні в якому разі не можна не тільки чіпати ці предмети, а й наближатися до них чи кидати в них чимось. Вибухівкою може бути  начинена  навіть «звичайнісінька» на вигляд кулькова ручка. Ви можете сказати дитині так: «Зараз усі допомагають Збройним Силам України, тож всі мають бути пильними. Якщо побачиш якісь покинуті речі або щось дивне  скажи мені, я дуже сподіваюся на твою уважність».

Оминайте зелені насадження, пустирі, розвалини, покинуті домівки. Якщо рухаючись по евакуаційному шляху, ви робите зупинку, не заходьте на узбіччя (навіть у туалет) і не дозволяйте забігати на узбіччя дітям. 

Розкажіть дітям про ознаки замінованих територій і попросіть її повідомляти вам, якщо таке побачить. Це можуть бути сигнальні стрічки, дротяні розтяжки (зазвичай на рівні колін), знаки з черепом та кістками, а також з написом: “УВАГА, МІНИ!”.

Що робити, якщо дитина опинилася на замінованій ділянці?

  • Не намагайтеся самостійно дістатися до дитини або звільнити її. Є великий ризик того,що ви можете підірватися самі на очах у дитини або погубите себе і її. Негайно зателефонуйте 101. До прибуття рятувальників заспокойте дитину голосом з того місця, де ви стоїте.
  • Якщо ваше місто/село знаходиться під окупацією або в ньому відбувалися бойові дії, не дозволяйте дитині пересуватися вулицями самостійно. Навіть якщо це знайомі шляхи, якими дитина у мирний час ходила сама.  
  • Поясніть дитині, як діяти, якщо вона раптом опинилася на замінованій ділянці, а вас поряд нема. Не можна намагатися вийти самостійно, потрібно залишатися на місці нерухомо і голосно кликати на допомогу. У крайньому разі, якщо поряд нікого немає, потрібно йти назад повільно і обережно, максимально точно наступаючи на власні сліди.

Інтегроване заняття у 2-й молодшій групі 

  «Небезпечні речі»«Небезпечні речі»

Вид: інтегроване заняття

Мета: продовжувати знайомити дітей з  поняттям «безпечне» і «небезпечне» та усвідомлювати важливість безпеки життєдіяльності. Повторити  правила безпечного перебування вдома під час відсутності дорослих та користування речами  домашнього вжитку, повторити  правила поводження з незнайомими предметами. Розвивати граматично правильне мовлення при складанні речень. Виховувати потребу повсякденного дотримання правил безпеки, вміння співчувати та допомогати.

Обладнання: маленька хатинка, ляльковий стілець, зайчик з рукавичкою для руки, молоток, аптечка, конверт з малюнками, загадки, відеофільм.

Попередня робота: розглядання стенду «Небезпечні предмети».

Хід заняття

Вихователь:
Любі діти, знов до нас
Завітали гості

Привітаймося та

Подаруємо гостям свої посмішки.

На столі — невисока театральна ширмочка. За нею чується стукіт. Діти підходять до столу

Вихователь: Діти, ви чуєте хтось стукає.

(вихователь з дітьми прислухається)

І хто то стукає? Діти, а ну відгадайте, хто це стукає. (Із-за хатинки виглядає зайчик з молотком  у  руках. Діти підходять до столу  )

Зайчик. Це я — зайчик, я стукаю   молоточком, хочу як тато – майструвати.

Тук-тук! Ай-Ай-Ай! Біднесенький мій пальчик!

Вихователь. Що сталося, зайчику?

Зайчик. А-а-а! Як це боляче! Це все молоток зробив! Це він мене вдарив!

Ай-ай-ай! (зайчик починає плакати)

Вихователь. Ой, зайчику, так у тебе кров. Не плач, зайчику, зараз тебе дітки пожаліють та допоможуть, паль­чик відразу перестане боліти. (Діти беруть з аптечки лейкопластир та  прикладають до рани, жаліють, гладять зайчика.)

(Коли закінчили лікувати зайчиків пальчик, вихователь звертає увагу дітей на коробку, яка зʼявилася)

Вихователь:Ой, діти, дивіться, поки ми лікували зайчика, то зʼявилась якась гарна коробка. Давайте подивимось що в ній.

(вихователь відкриває коробку, а там лист)

Вихователь:Діти, тут лежить якийсь листЦікаво, від кого?Зараз прочитаємо.

(вихователь читає листа)

«Любі діти, нажаль я не можу сьогодні до вас прилетіти та передаю вам свій урок, який ви обов’язково передивіться. Тітонька Сова.»

Вихователь: Діти, давайте подивимось, що нам за урок передала тітонька Сова.

Ти, зайчику, теж сідай з нами та подивись.

(перегляд відео)

Вихователь: Ну що, діти, ви зрозуміли, що не можна брати небезпечні предмети.

А чому?

Вихователь: Зайчику, а ти зрозумів?

Зайчик: Так, зрозумів, більше не буду брати предмети, якими не можна гратися.

Вихователь: Діти, а давайте ми з вами трохи відпочинемо.

Фізкультхвилинка «Сонечко»

Сонце вийшло з-за хмаринки,
Ми протягнемо до сонця ручки. (Потягування – руки вгору.)
Руки в сторони, а потім
Ми їх  ширше  розведемо. (Потягування – руки в сторони.)
Ми закінчили розминку.

Відпочили ніжки, спинки.

Вихователь: Малята, тітонька Сова у листі залишила вам гру-завдання.

Тут два конверти: червоний і зелений, ще є картинки, на яких зображені предмети, якими можна гратись і якими  не можна гратися. А ось і завдання до гри.
Потрібно  розкласти картинки у конверти. У зелений – картинку, де зображений предмет, яким можна гратись, а в червоний – яким не можна гратись.

(Діти розкладають картинки у конверти)

Вихователь: Молодці, малята, ви чудово впоралися  з завданням. Добре запам’ятали, що не можна брати небезпечні речі, якими користуються дорослі.

Правило.

Не для гри малятам інструменти мами й тата.

(вихователь дістає з коробки від тітоньки Сови сюрприз для дітей, маленькі кін дер-сюрпризи)

Вихователь: Діти, за те, що ви добре сьогодні запам’ятали якими іграшками можна гратися а якими не можна, тітонька Сова приготувала для вас маленькі сюрпризи.

(вихователь роздає дітям подарунки)

Підсумок заняття:

Дітям треба бути обережними при користуванні предметів.

Група “Малятко”

ДОСВІД РОБОТИ

Скринської Наталії Петрівни

Педагогічна рада 2023

https://drive.google.com/file/d/1AHLmfcc4QngNxeSa859WTaxOVSchNvLX/view?usp=sharing

Заняття з розділу художньо – продуктивне образотворення

Тема: “Малювання паски”

https://drive.google.com/file/d/1IAknx34YdrPdrzL3kY5pNi_eSqQE67lS/view?usp=sharing